Signes dop

På midsommardagen så döptes Signe. Det var en storögd unge som bars in i kyrkan av faster/gudmor Ida, gudfar Michael gick bredvid. Signe tittade noga på prästen och på släkten som satt uppradade och tittade tillbaka. Hon tittade på psalmboken som hölls upp framför henne och hon lyssnade undrande på orgeln när den spelade psalmerna "I denna ljuva sommartid", "Trygga räkan" och "Den blomstertid nu kommer". Jag var stolt så jag höll på att spricka när jag tittade på den lilla nya människan som är min. Finast i världen!




Signe såg mer än kul ut när prästen hällde vatten på hennes huvud och hennes vattenkammade hår lockade sig och torkade till en ny lite fluffigare frilla. Hon sa inte ett ljud med studerade och begrundade allt som hände.




Solen tittade fram genom de tunga regnmoln som hängt över kyrkan då vi gick in. Solen sken när vi gick ut:.


Efteråt så var det fika och paketöppning. Hon fick många fina presenter. Som tur var så hade vi hjälp av Berit som både bakat och hjälpte till med lokalen. Ida, Mathias, Neta och Berit städade efter oss medan jag tog hand om min trötta trollunge som var helt slut efter dopet.


Tack för uppvaktningen av Signe på dopdagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0