Signes senaste nytt

Det senaste i Signes värld är att hon har fått mycket mer koll på sina händer. För ca en vecka sedan så märktes skillnaden i greppteknik och nu så ligger hon och pejlar in och sträcker sig efter allt i sin omgivning. Hon drar upp sin filt till munnen och suger på den så den blir alldeles blöt. Hon har även fått syn på sina fötter, dessa har hon dock inte lyckats få tag på... än.


 Signe äter på filten i vagnen.

I dag så införskaffade vi oss en amningspump. Den billigaste och simplaste pumpen från apoteket. Det är inte alltid som Signe gör sitt jobb och hjälper mig med läckande bröst, sprinkler system, kan vara bra att kunna pumpa ur.

Tänkte spara mjölken, sedan så åker Mathias på matning av larven. Jeje kläckte iden att spara mjölken i hjärtformade iskuber, så att Mathias kan vingla upp på natten och tina sig en kub efter behov. Ska bli så skönt att få sova en hel natt! Låter bra i teorin men vet inte om min matkupp kommer gå att genomföra i praktiken.


Amningspump

Nu så gäller det bara att få larven att ta flaskan, visade sig vara lättare sagt än gjort. Pumpade ur och tryckte in den nya nappflaskan i munnen. Signe bara tittade på mig med stora ögon och pratade på om ingenting. "Du ska suga på den"... "gaga gogo giiiii"... inget hände mer än att hon blev alldeles blöt av all mjölk som hamnade överallt utom i magen på ungen. Men så lätt ger jag inte upp när jag har en hel nattsömn inom räckhåll.

Ska fortsätta truga med flaskan... men det kommer väll sluta med att vi har hela frysen full av frusna mjölkhjärtan, fortsatta nattliga amningsstunder med en nöjd unge och en trött mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0