16 dagar kvar

I går så var jag på sjukhuset för att mäta bebisens aktivitet med en CTG-kurva. Det har varit så lugnt i magen de senaste dagarna och jag var orolig. Jag blev placerad i ett förlossningsrum med CTG plattor på magen. 20 min senare så konstaterades det att allt var bra och mina nerver trasslade ut sig själva ur alla knutar.


Det kändes som om jag var på prao på förlossningen,
ett litet studiebesök så här innan vi ska dit på riktigt.


På CTG-kurvan kunde de även utläsa att jag har mycket sammandragningar, något jag redan viste. Barnmorskan sa att vi skulle komma in i helgen om de började göra ont. Överanalytiska jag började genast spekulera i att hon kanske misstänkte att förlossningen kommer starta snart. Önsketänkande!


Väl hemma igen så har det varit full aktivitet på bebisen. Lilla obstinata yngel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0