Höggravid med 11 dagar kvar

Jag har länge trotsat min begränsade rörelseförmåga men nu så har den hunnit ikapp mig och tvingat ner mig i soffan framför dålig tv och tröstätande. Inte ens "Top Model" känns kul att titta på, allt försvinner in i samma gråa tråkighet.


Skalbaggar på rygg får det lätt tråkigt och har liten möjlighet att göra något åt sin uttråkade vardag.

Mathias tycker att jag ska ta tillfället i akt och spela klart mitt tv-spel men det är inte mer tv som kan bryta min uttråkning, det är mänsklig kontakt. Känner mig extremt sällskapssjuk men som skalbagge på rygg så är det svårt att ta sig ur soffan.

Skalbaggar på rygg är inte speciellt bra myrlejon och har svårt att lura hem folk till sin försoffade värld. Skickar då och då ut myrlejon SMS och hoppas på att någon ska nappa på mina fika förslag... men inte då. Det har gått så pass långt att när telen ringer så väntar jag i alla fall två signaler (det är så länge som jag kan hålla mig) innan jag svarar. Jag vill ju inte verka för desperat. För vem vill umgås med en desperat tvångsförsoffad skalbagge med myrlejon planer?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0