Dopinbjudningar

Vem kunde ana att det kan vara så ångest framkallande att skriva inbjudningskort.
Skammen kom från det fruktansvärd faktum att hela min och Mathias familj måste utsättas för min hemska handstil. Vissa av dem för första gången, andra påminnas av vidden av dess ryslighet. Så jag övade och övade på att skriva fint, paniken växte. Hur jag än plitade så kunde jag inte dölja hur illa jag skriver och det riktigt syntes hur jag försökte. Ansträngt, snett och vint.

Tillslut så kom jag på min räddning. Word!
På bara någon minut så hade jag valt teckensnitt och skrivit ut texten. Lite klipp och klistra senare så var det klart. Ångesten släppte och jag kunde helt utan skam skicka ut inbjudningskorten.

Hoppas att alla kan komma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0