Vit tornado

Nu så har äntligen båten Anna puttrat in till Nyköping från Arkösund där hon legat hela vintern. En säl stack upp huvudet intill båten när de korsade bråviken i 6,5 knop. Fortare än så går inte stackars Anna. Bensinen tog slut lagom till att de la till vid bryggan.



Kapten Mathias

I dag så har vi påbörjat städningen av Anna. Signe var med och lyftes ner i båten, hon invigde snabbt med ett blöjbyte. Jag tittade trött och något uttråkat på när Mathias klättrade omkring med en trasa i handen. Jag var uttråkad enda till jag fick en tvättsvamp och direktivet att skrubba båten på utsidan. Detta visade sig vara ett mer eller mindre omöjligt uppdrag då färgen är sträv för att man ska få bättre fäste med fötterna, problemet är att smutsen också får bättre fäste. Smutsen satt fast!



Bjöjbyte i båten

En något friskare människa skulle ge upp men maniska jag gnodde lyckligt bort mer och mer av skiten. Det är först nu jag känner mig road av båten, när jag vet att jag har hela sommaren på mig att gno bort smutts med en tvättsvamp. Jag är en vita tornadon, när jag sätter den sidan till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0