Bjällerklang och hjulsnigel

Idag så har jag och Signe haft besök av Karin och Hektor. Vi spenderade första delen av dagen med en promenad ner på stan där vi tog en lunch innan vi gick hem igen. Hemma så tittade vi på filmen ”välkommen till familjen” vilket är en mysig julig film.

Julmysig film.

Jag behöver smittas av Karins julbugg. Det lyser bjällerklang om hela Karin medan jag sitter kvar i höstmörkret utan att förstå att det snart är december. Vägrar allt som heter julpynt innan förstaadvent men nu när advent närmar sig så inser jag, med viss panik, att jag inte äger något julpynt. Karin berättade glatt om sina lådor fulla med julutsmyckningar. Jag som nyss blivit förälder måste ta tag i mitt juleri och skaffa lite pynt för Signes skull. Vill ju ge henne riktigt ordentliga, självlysande, pepparkaksfyllda jular.

Min lösning på problemet, avsaknad av pynt, var att gnälla till mamma som lovade att rota fram lite pynt ur sina gömmor (där jag misstänker att det finns gott om tomtar och ljusstakar). Vill inte ha en massa glitter och plast utan jag ställer höga krav på mitt julpynt. Julsnobb.

Även om min julstämning inte riktigt har infunnit sig så ser jag fram mot julafton. Har just beställt (genom Karin) Signes julklapp. Det ska bli så kul att ge den till henne även då hon med största sannolikhet kommer tycka att pappret är roligast.

Lika bra att säga vad jag tänkt ge henne, bedömmer det ristfritt då jag betvivlar att hon läser min blogg. Signe ska få dragdjuret Snigel. Nu så vet alla mor och farmödrar det så att det inte blir någon dubblett.
Snigel till Snigel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0