Dåligt väder eller bara dåliga kläder?

Just nu så har jag Signe på en filt på golvet. Hon övar sig på att stå på alla fyra på bara tåspetsarna. Hon är fortfarande inte mästare på att åla och är bäst på att backa.   

Idag så har vi haft besök av Kicki som var här och levererade bok till mig från Inger. Vi drack lite te och det var väldigt trevligt med sällskap.

Efter att Kicki gått så trotsat jag och Signe det äckliga vädret och gick en promenad. Vi gick förbi pappa, han försökte som vanligt klä på mig en massa kläder. Fryser du inte? Jo, det gör jag. Nej, jag vill inte ha en jacka och nej tack inget paraply.  

Jag blev genomblöt! Signe sov varm och torr i vagnen under regnskydd.

Ibland så är det bra att lyssna på sina föräldrars visa råd om, för vädret, lämpliga kläder. Måste se till att skaffa mig snygga gummistövlar… och en mössa…


Kommentarer
Postat av: Eva

..Mössa är inte dumt vill jag lova.

jag behöver vantar, har förlagt dom någonstans, det är burr om fingrarna..

2009-11-05 @ 23:23:40
URL: http://lillva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0