De hära och de dära

Nej, nu så har den arga tanten i mig fått nog och det är tid för en arg insändare.

Jag har den senaste tiden upptäckt att folk säger de hära och de dära. Det låter som om de vore tre år och stod och drog sig i kläderna samtidigt som de pekar på något och med bebisspråk säger de dära.

Det heter den här och den där!

Det är en epidemi av dåligt språk och även de lite mer seriösa tvpersonligheterna har smittats och säger de hära och de dära. Riktigt illa! Jag funderar på om det är en dialekt, är Stockholm boven?

Avslutar den hära arga insändaren med att skriva att det var en arg tant, alltså inte jag, som skrev det dära.


Kommentarer
Postat av: Lillva

Tack för din komentar, jag har slutat att tycka synd om mig nu, nästa är sthlm teaterhögskola :) Underbart fin vattendroppe du fångat på bild. Närbildslincen igen? :)



På tal om arga tanter, läs min blogg, nu har tanterna även börjat mucka på tunnelbanan..

2009-11-05 @ 12:14:31
URL: http://lillva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0