Lördagens festlighet

Passar på att blogga medan Signe sover förmiddag. Jag är trött och har bestämt mig för att ta en sjukdag och kurera min förkylning som jag dragit på mig under helgen.

Förkylningen kom smygande som halsont i fredags men fick verkligen fäste under lördagsnatten då vi festade till det hos Erica. Hesare och hesare så hoppade jag omkring som en kalv på grönbete och dansade hysteriskt med de andra tjejerna. Sjukt kul hade vi det! Sippandes på rom och Cola och med allt mer eskalerande ljudnivå så sappade vi oss igenom alla gamla party låtar och utnyttjade Ericas spotify till max.

Kvällen fortsatte med utgång till Tellus där Maria och jag firade gamla minnen med drinken piggelin. Jag var förståndig nog att beställa en tvåa piggelin då jag börjat tänka på morgondagen. Erica tvingade upp oss alla på scenen där vi dansade vidare.

Jag som inte varit ute på krogen på något år eller så förfasades över att alla såg så unga ut. Har jag gått och blivit gammal? Inför festen så hade jag klädvalsångest och trotts att jag krängt på mig min vanliga party utstyrsel så kändes det inte bra. Det som varit så hemtamt kändes inte längre som jag, det kändes pubertalt. Trotts att det bara gått ett år så känns det som om det gått tio år i mig. Det har hänt så mycket och jag har tydligen gått och bytt stil utan att veta om det.

Halv ett så hamnade vi i en toalett kö och i och med att tempot varvades ner så slog det stora tröttet in. Mammorna Karin, jag och Maria sa hej då till Eva, Janni och Erica som fortsatte kvällen. Vi mammor stuvade in oss i Karins bil och åkte hem till våra väntande barn och män.

Hemma så hade Signe och Hektor skrikit om vartannat. Signe hade varit mer eller mindre hysteriskt mellan klockan nio och ett och hade just somnat då Karin och jag steg innan för dörren. Mathias och Tomas såg trötta ut. Under den resterande delen av natten så sysselsatte barn och katt oss och ingen av oss sov speciellt bra. Jag vaknade utan att ha ont i håret men med desto ondare i halsen.

Tack för en riktigt bra fest!

Erica tog en massa bilder under kvällen och jag slänger upp en bild eller två på bloggen så snart Erica har mailat över dem till mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0