Pirrig morgondag

Jag är nervös! Imorgon så är det första utgången på 1,5 år. Jag har burit, fött och månat om barn och nu så är det hög tid att jag får ta på mig festkläder, sminka mig, dricka lite rom och Cola och skaka lite på rumpan. Har läskigt höga förväntningar på kvällen men det finns stor risk att jag vill mer än vad jag kommer orka. Får ta det lite lugnt och köra på så länge det går.

Bra gäng har vi fått ihop. Det blir Jag, Karin, Maria, Eva, Janni och Erica. Erica står för lokal då min lägenhet huseras av pappor och barn.

Mathias, Signe, Tomas och Hektor ska spendera kvällen tillsammans och Signe kommer nog ge dem alla att göra. Men det ska jag tänka så lite jag bara kan på!

Stackars Mathias vars enda vapen gentemot Signes stundande vrede är en napp som hon inte tar.  

Och inte lär Signe bli gladare av att jag kommer hem utan att kunna amma henne.

Jag frågade på BVC hur länge de rekommenderar att man väntar med amning efter att man druckit alkohol men jag fick bara ett luddigt svar. Signe brukar börja sin dag med gröt så på det sättet så blir det ingen skillnad men hon kommer ju inte kunna ligga och snutta på mig under natten. Det kommer bli en kris men BVC sköterskan tyckte att jag skulle ta detta som en rivstart till avvänjning av att amma på nätterna. Hon tyckte att det var dags för Signe att äta på dagarna och låta mig sova om nätterna. Det tycker jag också!


Gamla festbilder på mig med Rom och Cola glaset i högsta hugg på två av Karins alla fester. 



Nu återstår problemet: vad att ha på sig imorgon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0