Skitväder

Jag tillhör en av de människor som svarar höst på frågan ”vilken är din favoritårstid?”. Men om någon frågade mig den frågan idag så skulle jag INTE svara höst. Fy vilken hemsk vädermånad November har varit.

Idag såg jag solen. Vilken lycka! För några minuter så fylldes lägenheten med ljus. Jag och Signe blev genast på bra humör och jag började entusiastisk planera in en lång promenad under den underbara solen. I ljuset så såg jag saker som jag inte sett på veckor… lägenheten är dammig. Till och med dammet kändes uppmuntrande. Så bra nu så ser jag att jag behöver städa tänkte jag glatt.

Sedan så försvann solen. Lagom till att Signe och jag fått på oss ytterkläder så regnade det… igen!

Man vet att man bor i ett land med skitväder när de på nyhetsmorgon deklarerar ut att just nu så har det fått in rapporter om att man kan se solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0