Vaccinerade mot knorr

Kön rörde sig snabbt framåt trotts att den ringlade sig lång. Längst inne i byggnaden slutade kön framför ett av de många bord som stod uppställda i den annars avskalade gallerisalen. Barn skrek och föräldrar tröstade och trugade. Snart så var det min och Signes tur och två sprutor senare så var vi båda klara och forsades ut bakvägen. Vaccinerade mot svininfluensan.

Signe sa inte ett ljud när hon stacks och det hela var smärtfritt. Nu så återstår det bara att se om vi blir sjuka av vaccinet som så många andra blivit med feber och ont där sprutan gavs.   

Om det inte hade varit för Signe så hade jag aldrig vaccinerat mig men med henne att tänka på så känns det bäst att ta det ”säkra” före det osäkra.    


Kommentarer
Postat av: Kicki

Det tycker jag var ett bra beslut! Jag hoppas att ni inte drabbas av efterdyningar. Jag vaccinerade mig i onsdags och har inte känt av ett dugg inte ens ont i armen. Många av mina arbetskamrater och elever har fått sviter av skiftande art, men ingen speciellt svårt.

Puss på er!

Kicki

2009-11-20 @ 11:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0