Kidnappad lösdrivare

Igår så ringde telen och en lätt förebrående röst förklarade att hon fått in en hittekatt och att hon genom öronmärkningen spårat den herrelösa katten till mig. Katten fanns att återfå i Stenkullas katt och hundmatsaffär. Så det var bara för mig att packa ner Signe i vagnen och gå och hämta ut min stackars lösdrivande katt.

Jag släppte ut honom klockan sju på morgonen och vid 11 så försökte jag ropa in honom utan resultat. Han var kidnappad och inlåst i något som måste ha varit som katthimlen med all kattgodis både högt och lågt.

Min stackars hittekatt med sin blanka päls och tjocka kroppshydda, jag förstår inte vad det var som sa hemlös i honom. Jag köpte halsband nummer två i ordningen och tog honom under armen och gick hem.

Just nu så är han ute klädd i ett ljusblått halsband, om han inte redan tagit av sig det, händig som han är.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0