Mangopuré och snapsvisor

I måndags så var jag till BVC med Signe för att ta en vikt. Hon väger nu 6360 g och har ökat 70 g på ca 1 vecka. Även om det inte är mycket så betyder det att hon inte står still i vikt. Känns mycket lugnare efter besöket men ska tillbaka på tisdag för att ta vikten igen. Vi ska bara fortsätta som vanligt och mata på så mycket vi får i henne.

Igår så drack hon ca 120 ml välling vilket är väldigt bra för att vara Signe och så åt hon mango/banan puré. Purén är en hitt och hon är relativt lättmatad så länge det är något sött på skeden.

Tycker inte att jag gör något annat än matar om dagarna. Jag måste gå omkring med henne gungandes och sjungandes för att få henne att äta ur flaskan. Har sjungit igenom alla barnsånger, snapsvisor och olika popp plågor jag kan för henne. Börjar bli brist på variation och jag har börjat egenkomponera sånger till henne. Men jag har kommit på mig själv med att väldigt många sånger slutar med skål!


Signe undersöker nya skeden, den får godkänt så länge den innehåller sötslibbig puré


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0