Närbildsfilter, en väl bevarad fotohemlighet

Idag så har jag varit på jakt. Mitt villebråd var närbildsfilter +4 storlek 52 mm till min Nikon D80. Lättare sagt än gjort att hitta något så exotiskt byte i denna stad.
Var inne i två fotoaffärer (andra gången jag går på jakt efter närbildsfilter i affärer) ingen av människorna jag pratade med hade hört talas om något sådant som ett närbildsfilter. Nej, det finns inte!
Nähe! Men vad är det här då?

Gick hem och beställde mitt filter på nätet. Det kommer inom kort hem i brevlådan. Ska bli så kul, ser fram mot!

Jag förstår att affärerna inte vill göra reklam för billiga macro filter när de kan sälja dyra macro objektiv. Det är klart att macro objektivet har fler fördelar än ett närbildsfilter men för en amatör som jag så är ett filter ett väldigt bra billigt alternativ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0