Separationsövning, barnvakt och… bio?

Signe och jag övar oss på att vara ifrån varandra med målet att Mathias och jag ska få gå på bio. Vi började smått med att vi hade barnvakt i lördags.

 

Vi lämnade över en mätt och trött Signe till mormor Inger som stoppade ner sitt barnbarn i vagnen och gick på en lång promenad.

 

Undertiden så åkte jag och Mathias till Factory Outlet i Vingåker och förlustade oss. Jag köpte ett par jeans och Mahtias ett par vinterskor. Det var riktigt jobbigt att åka från Signe! Jag föreställde mig att hon skulle vara helt hysteisk och otrösterlig men när vi kom tillbaka så var det till en glad och utvilad Signe. Allt hade gått bra!

 

Igår så stoppade Mathias ner Signe i vagnen och gick iväg med henne till farmor Berit. Undetiden så fick jag vara helt själv för första gågen på ett halvår. Kändes väldigt konstigt och jag kan erkänna att jag led av separationångest! Signes humör var inte det bästa och hon blev snart ledsen trotts att Mathias, Berit och katterna gjorde allt för att roa henne. Tillsist så tog de en proemnad och när de kom hem till mig igen så hande hon somnat alldeles slut och med tårar på kinderna.

 

Vi ska göra ett nytt försök och fortsätta att vänja Signe vid att vara utan mig på lördag. Berit ska komma hit och passa henne och förhoppningsvis så går det bättre då.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas det går bra och att ni komemr iväg på bio!

2009-10-13 @ 21:58:37
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0