Sex and the City = olämplig barnpassning



Igår så mötte jag och Snigel upp med Erica på videobutiken och hyrde ”Sex and the City” filmen. Vi gick hem till Janni där hon fick visa sin talang för att få igång krånglande DVD filmer.

Första gången Janni såg filmen, andra gången Erica såg den och pinsamt nog fjärde gången jag såg den. Karin och jag har sett seriens alla avsnitt så många att vi kan dem utantill. Har lurat hjärnan till att tro att vi känner karaktärerna. För det gör vi!… Eller?

Signe tittade opassande nog också på filmen. Har börjat ransonera bort det jag anser som olämpligt för henne att titta på. Vet ju inte hur mycket hon förstår av det hon ser på TV, som Inger påminner mig, hon kan tycka att saker är läskiga.

Jag försöker att inte använde TV som barnpassning men när jag tittar på något och har Signe i knäet så tittar hon också. Hur jag än gör så vrider hon sitt lilla huvud efter rutan. Inte så konstigt med alla färger, former och ljud. Lilla Signe soffpotatis.

Blir alltid TV-tittande på morgonen och kvällen. Under dagarna så försöker vi att aktivera oss. Men då och då så är det skönt att sjunka ner i soffan till en välbekant film tillsammans med bra sällskap.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0