Signes senaste nytt: vovve!

Signes första ord är pappa men nu så har hon varit ute i Läppe och lärt sig ord numer två. Jag har väntat på att hon även ska säga mamma… men inte då! Det nya ordet är vovve. Inte så konstigt att hon lärde sig just det ordet efter en Läppe vistelse. Hundra överallt! Men hon säger även vovve åt katter, just nu så är vovve samlingsnamnet på underliga fyrfotade saker.

Jag misstänker eller snarare väljer att ta åt mig äran och tror att det är mig hon menar när hon säger vavva. Hennes egen tolkning av ordet mamma.

Vi har sänkt ner botten i hennes spjälsäng så att hon inte ska kunna ramla över kanten om hon får för sig att ställa sig upp i sängen. Djur i bur.   


Bild på en rönnkvist från när tre Rönnqvistar var ute på promenad i Läppe idag.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0