Signes senaste nytt

Signe äter numera gröt 5 gånger om dagen och har börjat dricka lite vatten efter gröten. Hon ammas väldigt lite, bara på natten och när hon ska sova.

Hon sover bättre nu när hon får gröt och har utökat längden på sina dagliga sovstunder. Men hon sover fortfarande dåligt på nätterna. Jag hoppas på att det snart blir bättre då jag får i henne större och större mål gröt.

Igår så hörde jag Hektor säga pappa, högt och tydligt. Han säger även mamma. Duktiga killen!

Signe, den lilla förrädaren, säger pappa. Inte mamma!  Hon började med det för någon vecka sedan. När Mathias kom hem från jobbet så sa hon pappa två gånger och tittade på honom så jag tror att hon vet vad det är hon säger och alltså inte bara härmar ljud. Jobbar stenhårt på att hjärntvätta henne till att säga mamma.

Den senaste tiden så har Signe upptäckt Mathias. Han är tydligen JÄTTE rolig. Hon skrattar högt åt honom bara han visar sig och klappar händerna när han fular sig. Jag är inte lika rolig!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0