Gud som haver barnen kär

Idag så har vi varit i kyrkan… igen!
Den här gången så var vi på öppnaförskolan tillsammans med Maria och hennes tvillingpojkar. De hade fikarum, lekrum och pysselrum med massa olika kreativa material. Jag var extremt road! Anton målade medan Kalle höll sig sysselsatt med alla leksaker. Ska bli så kul när Signe börjar måla. 

Sedan Signe kom så har vi blivit flitiga kyrkobesökare, lite out of character! Mathias tror att jag ligger i maskopi med dem och tittar nervöst på mig när jag sjunger sånger som ”Gud som haver barnen kär” med ”blinka lilla stjärna” melodin. Men jag har lite mer hårdhudad karaktär än så och jag kan se det trevliga i vissa valda delar av kyrkoverksamheten utan att det känns som om jag sålt min själ.

Klart vi måste springa i kyrkan, de har ju pysselrum och bullar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0