Mosad morot, potatis och luftslott

Livet med en liten Signe har fram till nu inte inneburit några större förändringar på lägenheten. Vist badrummet ser en aning övermöblerat ut och här och där står något som avslöjar att det bor en bebis hos oss men det är inte fören nu som jag börjar förstå vad som komma skall.

Signe har börjat med smak portioner och igår så gav jag henne mosad morot blandat med potatis. Hon tyckte inte om det och har ännu inte lärt sig hur hon ska svälja mat. Det slabbades en hel del. Där satt vi i mitt avtorkade kök, jag förberedd med papper för att snabbt kunna torka upp efter min slabbiga dotter. Pappret visade sig snart vara verkningslöst och Signe med haklapp, stol, bord och golv var snart ner geggat. Det var då det gick upp för mig vad detta barn kommer göra med vårt hem. Smakportioner är bara början, snart så har vi mat högt och lågt. Oundvikligt, hur mycket papper jag än beväpnar mig med.

Jag gav upp med mina försök att koncentrera maten till Signes mun och haklapp. Hon fick gegga bäst hon ville och undersöka maten med händerna. Slutade med att hon satt med tallrikskanten i munnen och sög på den och jag hade mycket att ta reda på när hon var klar.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0