61,6

Nu visar vågen 61,6 kilo. Tror inte att jag kommer kunna hålla mig på 61 kilo men det trodde jag i och för sig inte om 64,63 eller 62 kilo heller. Mina nya matvanor gör verkligen sitt för vikten. Sakta men säkert går jag ner mer och mer. Trodde att jag nått botten av vad mina nya kostvanor kunde ge mig i viktnedgång men nu ser jag ettan. Börja känna mig nöjd, om jag nu bara kan hålla mig på den här vikten. Vill inte ner under 60 kilo. Då börjar det gå för långt, inte snyggt att vara en pinne.

Dricker mycket, äter en gång om dagen, då så nyttigt och näringsrikt jag kan. Jag är inte rädd för fett och vräker i smör i stekpannan, köper aldrig light produkter. Fett är gott och nyttigt det är socker som är boven. Bröd och potatis/pasta räknas också till socker, gör samma sak med blodsockret som socker gör. Nu äter jag ju potatis/pasta och till och med lite bröd men jag äter inga smörgåsar. Det har jag inte gjort på månader. Ska börja byta ut utfyllnads pasta till goda grönsaks och fruktsallader i stället.

Kör ingen fånig GI eller annan sjuk kur, bara sunt förnuft och lite av allt. Gu vad duktig jag är. Duktig, smal och blygsam som få.


Kommentarer
Postat av: Johanna

du är duktig!

en annan är värdelös på att ta tag i sej själv, är expert på att "det gör jag/påbörjar jag imorgon", tyvärr gäller det även viktminskning.. men en vacker dag kanske, hehe. :)

2010-04-13 @ 20:52:51
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

älskar mackor, det är ju så meningslöst men gott. men måste äta frukost, blir en hemsk och ond människa annars.. haha. får försöka äta gröt eller nåt istället. :) konstigt det där att träna så vara så jobbigt, har påbörjat det flera gånger men så blir man sjuk och så faller allt, illa det där. kan ju knappast påstå att det är så långt till gymmet då jag bor mitt emellan hjortens och stenkulla. bara måste ta mej dit, snart, kanske imorgon.. eller övermorgon.. ;) haha

2010-04-13 @ 21:39:19
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0