Lilla prickan

I går var vi på BVC på 1 års kontroll och vaccination. Signe var pigg och glad som vanligt. Hon imponerade med att kunna gå så bra så tidigt *stolt*. Signe väger 8025 och är 73 cm lång. Hon ligger fortfarande en bra bit under medelkurvan i vikt men följer sin egen kurva och hon växer bra på längden. Min lilla Beta speta.

 

Efter BVC gick Signe och jag ner på stan och mötte upp Janni. Vi var sedan ute och gick hela dagen, kom hem klockan fyra. Under eftermiddagen blev Signe gnälligare och gnälligare och jag antog att det berodde på vaccinationen.

 

Inatt har Signe skrikit och kastat sig av och an. Hon har legat mellan oss i vår säng. Ingen i familjen sov. Signe hade feber. Vid ett var vi uppe och gav Alvedon och matade med välling.

 

I morse vaknade vi klockan sju. I ljuset granskade jag mitt mycket varma och trumpna barn lite närmare, hon är prickig!

 

Jag ringde BVC och fick diagnosen vattkoppor. Stackars lilla prickan.

 

För en vecka sedan var vi på öppna där ett av barnen visade sig ha vattkoppor. Det är den störst möjliga smittokällan.

 

Tycker synd om Signe som mår dåligt och det känns väldigt tråkigt att vi inte kommer kunna fira påsk med familjen. Vi kommer förmodligen få flytta fram Signes 1 års firande och isolera oss tills alla prickar är borta.

 

Jag mår inte heller bra. Känner mig allmänt dålig och har rethosta. Vi bara roar oss!


Kommentarer
Postat av: Johanna

ja väldigt mycket åsikter, både för och emot. hett ämne! men kan säga att jag hade ett barn som inte ätit nåt alls som Signe så hade jag med låtit Love äta allt han ville ha! så förstår erat val verkligen!



stackars lilla tjejen, hoppas det inte kliar alltför mycket och att det går över snabbt!

det positiva är att hon aldrig kommer få det igen. :)

2010-04-01 @ 13:06:28
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0