Standardisering?

Nu har Mathias gått till jobbet, han jobbar kväll så Signe och jag har många timmar att fylla med promenad, matlagning och städ innan han är hemma igen.

Imorgon firas Signe så det är mycket städa till dess.

Jag har trott att jag har dammsugit med en nybytt dammsugare och tyckt det var konstigt att den luktade. I hemlighet har dammet missat den nybytta påsen och fyllt hela maskinen med skit. Var tydligen fel modell på påsen. Alltid lika irriterande när man ska försöka hitta och köpa dammsugarpåsar. Varför finns det inte en påse om heter ”detta är påsen till just din dammsugare”? Istället finns det en hel uppsjö av olika märken och modeller. Standardisering är tydligen inte något tillverkarna har hört talas om.

Måste ta ut dammsugaren på balkongen och blåsa rent den från alla förrymda råttor. Irriterad!


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh hatar att leta dammsugarpåsar! Glömmer alltid vilken jag ska ha. Men nu går jag alltid in på http://www.swirl.se/staubfilterbeutelsuche_sv.html . Det är swirls påsar, finns ju i alla mataffärer. Iaf så kan man skriva in vilken dammsugare osv man har så kommer rätt påse upp:). Annars vet jag att ÖoB har en "one size fits all" påse för en billig peng, har dock inte testat den.

KRam

2010-04-09 @ 13:26:11
URL: http://xliljax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0