Gissa summan?

I torsdags åkte vi till Läppe och stannade där till i måndags. Jag var ledig i fyra dagar, välbehövligt.

Innan vi åkte till Läppe gjorde Mahtias ett försök att växla in alla sina mynt som han samlat på hög under några år. Tunga var de att bära och ingen bank ville ha dem. Mathias turnerade mellan olika banker i olika städer som alla upplyste om att de inte hanterade pengar. De tittade med avsmak på plastbyttorna med mynt och hänvisade misstänksamt honom vidare. I den andra av de båda bankerna i Vingåker hittade Mathias en ung naiv expedit som tog emot plastbyttorna med småpengar. Det rasslade i en evighet innan hon kom tillbaka med 1322 kr. Det betydde att min far var den som gissat närmast på summan av hamstermynten.

 Hamster kassan.

VI har haft det så bra  Läppe och bara tagit det lugnt. Jag har fått åka runt till olika loppis och kom hem igen med en byrå. Har letat hela sommaren efter en den.

 Byrå innan ommålning 



Den senaste veckan har jag sytt ett mobilfodral, målat om en byrå och virkat 18 mormorsrutor. Terapi kreativitet.


Ville inte åka därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0