Inskolning på Förskola

 
Just kommit fram till förskolan. Nyfiken och pigg.

Nu är vi hemma igen efter första dagen på Signes förskola. Signe fick först vara själv inne i lokalen och hälsa på fröknarna. Efter en liten stund kom det en annan lite flicka som också var på inskolning. Signe gick genast fram och gav henne sina leksaker. De åt lite frukt tillsammans och Signes fröken tog kort på dem när de satt på en bänk och kramades. Signe kramade mest och passade på att pussa flickan. Sedan gick de ut på den stora och omväxlande gården där det var många barn i olika åldrar. Signe tyckte att cyklarna var väldigt kul. Hon gick omkring självständigt och hälsade nyfiket på alla. Vi var där i en och en halv timme innan det var dags att gå. Signe var då jätte trött efter alla intryck men ville inte gå därifrån.


På väg från förskolan. Sovande och nöjd efter alla intryck.

Signe går på mitt gamla dagis. Jag trivdes jättebra där när jag var liten och det var kul att komma tillbaka och titta på lokalerna. Blev visad runt och fick titta på min gamla avdelning. Är så glad för Signes skull, detta kommer bli jättebra. Det har blivit större sedan jag gick där och det är fler rum med olika kreativa inriktningar. Väldigt mycket skapande och utomhusvistelse.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vart ska hon gå? :)

2010-08-24 @ 15:57:42
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Riktigt bra start, gick lika bra idag. Stolt blir man, såklart! :D Det är Rickard som tagit bilden, han har något (läs väldigt mycket) bättre kamera än mej. :)



Tack så mycket!

2010-08-24 @ 17:15:01
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0