Nya Signe rutiner

Vi har börjat med nya rutiner här hemma.

Första rutinskiftet är att Signe bara får gröt och välling på morgon och kväll. Under dagen blir hon erbjuden mat. Ibland sker det ett under och ungen äter men oftast ratar hon den. Det hela är väldigt krävande psykiskt då det känns som om jag svälter mitt barn men hunger är ju den bästa kryddan och vi erbjuder bra mat som vi vet att hon egentligen gillar. Signe äter dock sin farmors mat med god aptit och kan då till och med gapa efter skeden. I alla andra fall suger hon i sig maten utan att gapa.

Den andra nya rutinen är att Signe får somna i sin egen säng. Hon får sitta hos oss i soffan och bli trött men då bär vi in henne och lägger henne. Vi säger inget till henne och tittar inte på henne utan sitter bara tysta vid hennes säng i de ca 15 minuterna som det tar för henne att somna. Hon ligger först och pratar men somnar sedan nöjt med Pelle kanin bredvid sig. Jag har rollat Pelle kanin med min deo så att han luktar som jag.

De nya nattningsrutinerna har gjort att Signe nu sover de flesta nätterna i sin säng utan att vakna någon gång under natten. Eller hon vaknar men kan somna om själv utan att behöva klämma på mig.

I fredags (efter ångesten och paniken runt det försvunna provet) lämnade Mathias Signe hos Berit. Vi gick sedan ner på stan, hade skitkul och blev lagom glad. Signe sov sin första natt borta från sin egen säng utan oss. Allt hade gått bra även då Signe legat och sparkat och klämt på Berit hela natten. De delade bäddsoffa.  


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja helt klart.. Men vi får väl igen det när dom är i tonåren och vägrar vakna istället. ;)



Det är ju det värsta som kan hända och ens mardröm, att allt man skrivit bara försvinner. :(

2010-08-09 @ 07:24:43
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0