Bland tomtar och troll

Nu har Signe träffat den beryktade och väl propagerade jultomten och ännu en generation är, så som det sig bör, fördärvad. Signe satt fast på sin gammelmormor Birgit när tomten gjorde entré och tittade på tomten över axeln. Ögonen rullade i huvudet på henne när tomten började julklappsutdelningen. Signe vågade inte gå fram själv men vågade sträcka ut handen efter paketet fortfarande fastklamrad på Birgit. Snart var det dags för tomten att gå igen och för Mathias, som missat hela föreställningen, komma tillbaka.



Första paketet som Signe öppnade var en bok och den ville hon genast läsa men presentöppningen fortsatte och boken fick vänta lite. Paket efter paket öppnades runt om Signe och tillsammans med det förvirrade barnet. Signe hade inte riktigt tid att titta på sina julklappar och hon har fortfarande paket kvar att öppna. 

Signe hade en väldigt intressant dag mitt i allas centrum och hon var glad hela kvällen. Klockan tolv packade vi ner det fortfarande glada barnet i vagnen och mindre än 1 min senare sov trollungen.

På tal om troll så fick Signe ett troll av mig som jag virkat till henne. Hon talar mycket om troll och tycker de är lite läskiga, dumma troll säger hon. Hennes reaktion på det virkade trollet var att skrika NEJ och kasta undan det. Sedan ville hon inte sitta i soffan på en lång stund för där var trollet. Efter att ha fått titta på det en stund på avstånd gick hon med på att ge det en kram och en puss… får se hur hon och trollet kommer komma överens.




Kommentarer
Postat av: Emma

Vilket gulligt troll och vad duktig du är att virka...

2010-12-26 @ 16:52:55
Postat av: Johanna

Ursäkta att jag inte skrivit det tidigare, har slarvat bort mina få hjärnceller jag hade kvar.. :P



Jag ringde idag och pratade med den undersköterskan som hade han om praktikanter. Har fått namn på två, Jens Johansson och Rowena Arman tel 0155-245135/247136. Jag ringde det första numret. :)

Pratade med Jens, de höll på att göra ett schema till mig så antar att det är samma för dig. De skulle skicka hem det sen, nästa vecka antar jag. Känns ju skönt för då kan man meddela dagis-tider och så. Han sa med att första dagen blir bara en kortare introduktionsdag som kanske börjar 12 eller nåt sånt. Men ring och hör med dem!



Ser fram emot att gå på praktik, så bli spännande och lärorikt, och lite läskigt med. Haha. Har ju bara tagit hand om äldre innan och pysslat med sånt, roligt att se en annan sida av vården även om kan tänka mig att det är en del äldre som hamnar på rehab med.. :)



Du är så duktig på att virka, avis! Du virkade en drake till Rickard för länge sen och Love har den nu och leker med, den är så fin! :)

2010-12-29 @ 21:45:39
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jaha, skumt att de bara har tre veckor! Hon Rowena ringde för någon timme sen, ska börja den 11 jan kl 10 och får tydligen mitt schema då. Men det blir nog bra. Jag vet knappt vart det ligger så lär vimsa runt en stund, haha.



Ja har kört över lovet med, började med kursen så sent och har praktik tidigare än min lärare trodde. Men ligger lite efter då massa annat skit snurrar i skallen men ska skriva klart kursbrev 1 idag och sen racer skriva kursbrev 2. Ska in till läraren och göra metodövning innan påbörjar praktiken med, förstår inte hur det ska hinnas med men löser sig säkert. :)



2010-12-30 @ 15:57:23
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0