Hemma och kurerar

Jag är fortfarande hemma med en sjuk Signe. Förra veckan hade hon virusblåsor i munnen och i helgen blev hon sjuk igen med feber och förkylning. Berit, som var barnvakt i helgen, fick ta hand om en mer och mer vissen Signe.

Igår var jag tvungen att gå på en HLR kurs för min Medicinska grundkurs som jag läser. Räddningen blev gammelmormor Birgit som kom över och passade barnet. Signe som varit sur hela morgonen blev glad när hon såg Birgit och var glad under hela den tiden jag var borta. Ungen till och med drack välling mitt i sin matvägran. När jag kom hem igen var Signe trött och gick tillbaka till att vara sur. Jag mutade med glass…

I natt ramlade den redan arga ungen ur vår säng. Illvrål och panik. Gjorde säkert ont och hon blev rädd.  Stackars liten!

Tycker Signe mår lite bättre i dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0