Paddan Amanda

Idag har Signe och jag varit på BVC för att ta en vikt. Signe väger 9310 g och är 82 cm lång. BVC sköterskan tyckte att Signe var jättefin och följde sin kurva bra.

Övrig info om barnet som jag inte anser är smickrande mot mig är följande: Signe har lärt sig säga Mathias, eller Titas som hon vid mer exakthet säger. När jag frågar henne om hon kan säga Amanda säger hon padda. Hon har även börjat referera till mig som paddan. Jätte kul! Kanske en hämnd för att jag kallat henne för ynglet och grodan?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha inga undanflykter, bara att göra! ;) Så svårt kan det ju inte vara, andra har bara skrivit någon rad på varje. Inte en hel roman som mig. ;)



Vilken liten fågelunge Signe är, väger ju ingenting. VI kan byta, jag är less på att bära runt på klump-Love, hehe. Du har inte en omvårdnads-bok att låna ut till mig typ nu med detsamma?



Och kul att hon kallar dig padda, hahaha.

Jag frågade Love häromdagen om han älskade mig, nä pappa svarade han då. Roliga ungar vi har, haha.

2010-12-14 @ 21:18:32
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Erica

Hahaha, Signe är rolig hon. Ska nog också börja kalla dig paddan, det är ju faktiskt mycket roligare än pandan ;)

2010-12-15 @ 09:33:38
Postat av: Johanna

Oj ja då är hon är lång, liten dam! Och skrattar fortfarande lite åt paddan, hihi.



Läser du via NTI eller campus? Jag läser på campus nu och det är så himla mycket bättre än NTI, ordentlig och bra kontakt med lärare som hjälper till direkt om det är något och det känns mycket mer äkta.



Hoppas det går bra med medicinsk grundkurs, läste den kursen 2008 så det var ett tag sen. Ledsnade efter den kursen tyvärr, men den var nyttig med mycket fakta.



Har startat upp omvårdnad nu, verkar kul! När ska du på praktik och var? Jag ska vecka 2-5 på rehab. :)

2010-12-15 @ 22:29:21
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja men vad roligt, kändes genast lite skönt att någon som man känner ska vara där samtidigt. :D Kan vi gå dit tillsammans första dagen och se vilse ut, hihi.

2010-12-16 @ 10:25:15
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Insåg det när jag skickade förra kommentaren att jag inte vet ett dugg, samma som dig bara vilka veckor och var.

Hon sa inget mer i telefon och var inte riktigt i tillstånd att lyssna så noga. Men antar att vi själva får kontakta avdelningen, märkligt att man inte ens fick ett nummer att ringa till. Vore ju rätt skönt att veta på ett ungefär hur man ska gå och så eftersom man måste ändra dagis-tider och allt sånt.

Har tagit semester från jobbet, kul att ta semester för att jobba mer procent gratis någon annanstans, haha.

2010-12-16 @ 13:32:47
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0