04.45

Dagen började 04.45. Signe satt i sängen och skakade galler, vi gick upp. Helt ohyggligt! Men där satt vi i soffan och glodde dålig TV och drack välling. Klockan 06.00 kom Mathias uppvinglande och försvann iväg till jobbet. Fram mot sju tiden hoppades jag på att Signe skulle somna om, det gjorde hon inte. Däremot så slumrade hon till tillräckligt länge för att jag skulle hinna krypa ner i sängen i tron om att jag skulle få sova lite. Just som jag var övertygad om att jag skulle få sova en stund så vaknade Signe och skrek ilsket. Vi gick upp igen. Klockan nio stoppade jag ner henne i vagnen, vi har ute och gick i en och en halv timme, Signe sov, jag var trött!

Klockan ett gick vi till Franciscus öppna förskola. Där träffade vi Maria och pojkarna. Signe fick en kram av Anton, hon tyckte att det var konstigt och satt förvånat still och blev kramad av mysiga Anton.

Jag är helt sjukt trött. Natten var bra fram till ca två då Signe vaknade första gången. Jag var uppe och gick med henne två gånger och hon vaknade ytterligare någon gång allt mellan två och straxt innan fem då vi gick upp för dagen.

Mathias har erbjudit sig att ta henne i natt, ett erbjudande jag inte säger nej till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0