Långdragen bugg

Idag har jag varit på läkarbesök med Signe. Hon har varit förkyld och riktigt hängig i en vecka vilket har gjort henne väldigt svårmatad, får knappt i henne något att dricka. Hur vi än gör så är allt elände och stort gnäll. Hon sover väldigt dåligt på nätterna och hänger över min axel som en vissen krokus om dagarna.

Jag ringde till BVC för att avboka svininfluensa-vaccin dos 2 och passade på att nämna hur Signe mår. Vipps så hade vi en läkartid för att kolla så det inte var öroninflammation eller liknande. Ekensbergs BVC är riktigt bra, tar allt på allvar med filosofin att det är lika bra att titta efter noga om något är fel.

Signe uppskattade inte läkarbesöket. Hon klamrade sig fast på mig som en liten apunge och tittade väldigt misstänksamt på läkaren som ville titta henne i hals och öron. Han lyssnade på hjärta och lungor och konstaterade att allt såg bra ut. Signe är förkyld och det är inget mer att göra än att avvakta.  

Tycker så synd om henne! Min lilla kardborre.

Signes dunder bacill har boat in sig hos både mig och Mathias och vi är genomförkylda. Signe är mest hängig och sur medan vi har total täppta näsor som bara rinner.


Kommentarer
Postat av: Johanna

tråkigt att hon har varit sjuk så länge, måste vara frustrerande att hon inte vill äta och dricka. :( krypa på er allihopa!

2010-02-11 @ 20:34:56
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0