Modell för en dag


Lite förfriskning under den långa väntan.


Kryptiska och hemlighetsfulla Marre har under de senaste dagarna instruerat mig med vaga ledtrådar inför lördag då hon hittat på något som hon ville att vi sulle göra tillsammans. Eva skulle ha varit med men kunde tyvärr inte. Jag fick reda på tid/plats där vi skulle mötas i lördags och fick anvisningen att komma osminkad och medta klädbyten + accessoarer med tema rock.

Jaha, sa nervösa jag och lydde efter min bästa förmåga. Det visade sig att det inte var lätt att hitta kläder i min garderob. Nere i källaren förvarar jag sådant jag inte längre kommer i och därmed kläder som borde kasseras. Trängde mig in i det ena minimala tygstycke efter det andra tills jag gav upp och tog på mig kläder som jag faktiskt kommer i men som inte lever upp till Marres tema rock. Men det fick duga.

Jag infann mig på utsatt plats och där väntade Marre med en öl i handen. Efter lite väntan och växande nervositet deklarerade Marre att nu hade vår chaufför kommit. Fram kom en vit limousin och ut hoppade en karl och öppnade dörren åt oss. Cool! Men nu trillade polletten ner och jag förstod vad hon hade hittat på. Ångest!

I helgen har det varit en ”bli modell för en dag” kampanj i stan. Det hela är en excellenta affärsplan då det speglar på tjejers stora egon. Man blir sminkad och fotad och får sedan köpa bilderna dyrt men att köpa är frivilligt och Marre och jag gjorde det mest som en kul grej. Vi köpte inga bilder. Jag hade gjort det om jag haft peng men men…    

Vi hade skitkul och det var grymt roligt att bli sminkad.

Det var ett helt hav med upp stylade tjejer som också var där för att rasta sina egon. Marre och jag gjorde vårt bästa för att underhålla oss under den långa väntetiden mellan de olika stationerna. Tillsist började vi fota varandra vid en övergiven station… tills vi blev tillsagda. Vi bad om ursäkt och satte oss åter ned med egenhändigt tagna bilder i kameran.

Tack Marre för att du kidnappade mig! Jag hade det jättekul!






Kommentarer
Postat av: Johanna

vilka fina bilder ni tog! jag har med blivit tillfrågad om det men ansåg att mitt ego inte behövde det. :)

2010-02-14 @ 13:49:19
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0