Tio-månadersdag/ födelsedagsfika

Idag har vi firat Mathias födelsedag och Signes tio-månadersdag. Karin, Tomas och Hektor kom hitåkande för att gratta. Vi åt mat tillsammans och sysslingarna lekte. Signe tyckte att det var jättekul att ha Hektor på besök och Hektor tyckte att det var kul att provleka alla Signes leksaker.

Jag observerade att de två leker helt olika. Signe småpilar på saker, pekar och pratar medan Hektor är mer intresserad av leksakerna än vad Signe är och leker med dem på ett mycket hårdare sätt. Kul att se skillnaden, kan det vara manligt/kvinnligt?





Lagom till att kusin med familj åkte så kom min far och Bella. Straxt därefter kom Birgit, Sven och Berit. Vi fikade och tittade på Signe som nyvaket blängde tillbaka. Efter att ha kvicknat till visade Signe att hon kan gå med gåvagnen.



Signe har inte långt kvar innan hon går själv. Idag har hon tagit några små steg från en möbel till en annan och så har hon gått/kastat sig mellan oss när vi satt på golvet och lät henne öva sig på att gå mellan oss.

Berit är fortfarande kvar och ska vara barnvakt åt Signe medan Mathias och jag smiter iväg på Bio för att se Avatar.

Imorgon blir det mer fika i Mathias ära.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Love leker med hårt med leksaker, tuggar och slår med dom och slutar alltid med att kasta/släppa dom. inget småpratande med dom här inte. haha

hoppas ni får det så trevligt på bion, måste bara varit jag som inte sett Avatar nu :(

2010-02-06 @ 20:06:08
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: veronica

Hej! Kul att ni hittade oss:) Jag har läst din blogg ett tag;). Tack så mycket, vi gillar den med, prästen tyckte dock att den borde ha varit vit, haha. MEn vi fick döpa henne ändå;). Hoppas allt är bra mer er!

Kram

2010-02-08 @ 19:45:07
URL: http://xliljax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0