Uppdatering: Besök av Inger, Öppna, Svinvaccin

Bloggen har legat orörd i några dagar men det finns lite att skriva om.

I onsdags kom Inger åkande genom snömassorna från Läppe för att besöka barn och barnbarn. Det var en månad sedan vi sågs och hon var lite orolig över att Signe skulle ha glömt bort henne. Signe tittade först lite blygt på sin mormor och satt fast på mig som en liten apunge men efter någon minut så ville hon klättra över till Inger och där satt hon sedan. Signe ville inte att jag skulle ta henne utan hon höll i sig i Ingers kläder som en kardborre.

Inger hade med sig mitt gamla Duplo/Lego som vi diskade av och gav till Signe. Signe tycker bitarna är kul att bita på.

Vi gick till öppna förskolan där vi träffade Maria med barn. Signe tyckte att det var jättekul att ha med sig mormor och hon visade hur duktig hon är med alla sina nya konster.

I torsdags var Signe och jag på öppna förskolan igen och som vanligt var Maria där med pojkarna.

Efter öppna gick vi till BVC där Signe fick dos 2 av svininfluensa vaccinet. Jag kände mig kluven till att låta henne få sprutan och var orolig över att hon skulle få en massa feber. Men allt har gått bra, Signe skrek bara ett kort skri av sprutan sedan var allt bra igen. På kvällen så var hon grinigare än vanligt men utan feber och natten har gått bra. I morse var hon som vanligt. Känns bra att sprutan är tagen så är det gjort. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0