Vampire Diaries

Igår började en ny serie på TV ”Vampire Diaries”. Mathias och jag sappade och fastnade. Jag hade sett reklamen och genast tänkt på en bok jag läste som tonåring ”Vampyrens kärlek”. Tyckte serien verkade vara en rip off på boken. Några minuter in i nya serien ”Vampire Diaries” var jag övertygad om att det var ett plagiat på boken… tills det gick upp för mig att serien bygger på boken. Lycka! Jag älskade den bokserien som kärlekskrank tonåring och allt kom tillbaka till mig när vi tittade på första avsnittet. Mathias tittade nervöst på mig när jag förvandlades till mitt sextonåriga jag.

Kan erkänna att jag till och med läst om böckerna för inte så länge sedan. De är plågsamt dåligt skrivna men efter några kapitel var jag lika bunden av dem igen och kunde inte lägga ner boken.

Serien verkar vara lika plågsamt dålig som boken men jag kommer titta i alla fall. Helt fantastiskt vad uselt underbara de är!


Kommentarer
Postat av: Karin

Haha, skulle jag kunna tänka mig att serien gör, bygger på dom böckerna alltså =) Tror jag läste dom men har förträngt det mesta ;P

Ska iaf inte se serien som det känns nu =) Pöss

2010-02-12 @ 21:09:29
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0