Långt, yrt och trött inlägg

Igår natt var första natten som jag tog mig an Signe med hennes nya nattrutiner. Inger hade lagt en bra grund de fyra nätter som hon ensamt haft hand om Signe nattetid. Min första natt började bra, jag var uppe 2 gånger och gick omkring med Signe, tog ca 30 min att få henne att somna om, Signe vaknade ytterligare två gånger men de gångerna kunde jag hyssade henne till söms. Men halv fem gick det inte längre. Signe var omöjlig att söva och efter ett tag insåg jag att jättetrötta/sura Signe inte kommer somna om. Vi gick upp.

Till det hela hör att jag har yrsel. Vet inte vad det beror på men misstänker extrem sömnbrist. Är helt slut! Jag har haft yrsel till och från i ca 2 månader men den senaste tiden har det eskalerat och jag är yr hela dagarna och nätterna. Bara jag rör mig snurrar det. Kan ligga helt still i sängen och snurra snabbt, snabbt,  snabbt. Väldigt obehagligt speciellt då jag bär på Signe och är rädd för att ramla.

Ska till vårdcentral i morgon och ta blodtryck. Men det beror förmodligen bara på att jag är så trött.

Efter den sömnlösa natten var jag så trött och yr att allt jag ville göra var att gråta och gömma mig någonstans. Stackars Signe hade jättetråkigt, jag orkade inte göra något alls.

Hela gårdagen försvann i ett vimmelkantigt töcken. Kändes som om jag hade bomull i hjärnan. Har aldrig vart så trött i hela mitt liv!   

Efter jobbet åkte Mathias och handlade. Han fick med sig Signe med planen att jag skulle passa på att sova. Jag sov inget… kunde inte somna trotts att jag var så trött.

När de kom hem igen hade Mathias med sig mutor i form av tacos. Efter att vi ätit kändes livet lite lättare. Jag och Signe somnade för natten vid 20.00. Natten var bättre än igår natt och jag är piggare idag. Är i alla fall inte lika yr.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0