Lejoninnan i mig ryter!

Idag var Maria och jag på Nicos öppna förskola. Pojkarna var minst sagt ledsna på vägen dit och tyckte att det var kallt men när vi väl kom fram så steg deras humör i takt med att det serverades bullar.


Titta i spegel.

Signe kröp nöjt iväg över golvet i ett av lekrummen. Hon kröp fram till två äldre lekande pojkar och satte sig en bit ifrån dem och tittade på när de lekte. Då kröp snabbt en av pojkarna fram och knuffade henne så hon hamnade på rygg sedan slog han henne i magen. Lejoninnan i mig kastade sig fram och med ett rytande sa jag ”man slåss inte!” samtidigt som jag plockade upp mitt häpna och lite ledsna barn. Ungen, som slagit, tittade storögt på mig och såg ut som om han funderade på att börja gråta. Jag försökte pedagogiskt förklara att Signe blev ledsen av att han knuffade och slog henne, sedan tog jag mitt förvånade barn och letade rätt på Maria och hennes pojkar.

Både Calle och Anton är jättegulliga med Signe och ger henne leksaker och visar hur saker fungerar. Förvirrade Signe blir försedd med olika saker som de tycker att hon ska leka med men lika snabbt igen tar de tillbaka leksaken och byter ut den mot en ny.

Signe och jag tvingade Maria att dansa medan Signe åt sin gröt. Ingen dinner utan show!

Efter att ha lekt och fikat blev pojkarna hämtade av sin far och Maria, jag och Signe gick en stund på stan. Vi förlustade oss, jag med att köpa kläder till Signe, det mesta på rea.


Signe kollar in H&M fynden. Två st pyamas och en t-shirt som Signe fick av Maria, tack så mycket! Larmet sitter dock kvar på den så måste gå tillbaka och vifta med kvittot och be dem ta bort det.


Signe godkänner rea fynden från Lindex. Fick alla tre plaggen för 99 kr.


Kommentarer
Postat av: Johanna

rea-fynd är det bästa! :)

tycker det är så tråkigt att man måste ha koll på sitt barn när man är på öppna, många äldre barn bara kastar sej fram utan att se sej för. Love har blivit påkörd och liknande flera gånger, gillas INTE! bra att du sa till. :)

söt bild på Signe i spegeln! :)

2010-01-29 @ 22:35:49
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

såklart att man ska ha koll på sitt barn, menar mest att det är tråkigt att äldre barnen är så himla oförsiktiga. synd att man ska behöva vara nervös varje gång nån kommer rusandes fram..

ajja, du fattar nog. :)



ha en bra helg!

2010-01-29 @ 22:38:51
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Karin

Såg ut att va väldigt fina plagg, kul med nytt =) Jag hoppas att eran natt blev bra inatt. Saknar er, vore mys o ses snart igen. Blir så sugen på det när jag läser om dig och maria =) Pöss

2010-01-30 @ 09:37:17
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0