Nya rutiner för nattterroristen

Nu är det slut ammat om nätterna för lilla fröken. Eftersom jag inte har hittat ork till att vänja av Signe så har mormor Inger rykt ut och tagit på sig jobbet och räddat mig från natt terroristen.

Igår hämtade Inger mig och Signe till Läppe. Redan på kvällen började Signes nya rutiner, hon fick inte somna vid mitt bröst utan jag bar omkring på henne tills hon somnade. Jag la ner Signe i hennes säng 20.30. Straxt därefter gick jag och la mig och förberedda mig på en sömnlös natt. 23.30 vaknade Signe och till hennes stora förvåning och ilska var det Inger som tog upp henne. Jag sov i annat rum. Inger bar omkring på arga Signe. Det tog ca 30 min innan Signe somnade på Ingers axel. Så fortsatte natten med ytterligare fyra turer. Klockan 06.00 kom Inger in med en vaken unge. Signe och jag gick upp för dagen och Inger slank ner i sin säng.

Det hela gick mycket bättre än väntat! Trodde inte vi skulle få sova något alls för Signe men även då hon vaknat flera gånger så har Inger kunnat få henne att somna om.

Jag har legat vaken och lyssnat på signe och Ingers nattliga bravader men även då jag vaknat mycket och sovit osammanhängande känner jag mig ändå piggare än jag brukar.

För att ta igen sig efter natten sov Signe två timmar under förmiddagen. Mormor är en jobbig typ som släpar omkring på mig hela nätterna! 
/ Signe


Till följd av amningsstopp under natten har Signe varit mer lättmatad än vad hon brukat och jag har fått i henne allt jag än så länge erbjudit henne. Det är två portioner gröt, några kex och lite pannkaka + att jag har ammat henne 2 gånger.


Kommentarer
Postat av: Johanna

hoppas det fortsätter på samma sätt, åt rätt håll. :)

2010-01-21 @ 12:52:09
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Janni

Grattis!!! vilken framgång! keep up the good work ;)

2010-01-21 @ 15:28:01
Postat av: Tomas

Låter riktigt bra det där! =)

2010-01-22 @ 17:26:59
URL: http://pexo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0