Projekt: Harry tröja

De senaste dagarna har jag stickat/virkat så fort jag fått chansen. Projektet har varit tröja åt frallan Harry. Jag har ingen aning om den kommer att passa då allt är improviserat. Ett under att jag inte gett upp då jag flera gånger fått repa upp långa stycken.

Mathias har kommit kommentarer som ”ska man göra sådär?” när jag sitter och repar upp halva stickningen eller ”du kommer ju aldrig bli klar om du hela tiden repar upp allt!”. Då gäller det att ha ett lugnt inre rum att dra sig tillbaka till.

Jag har spenderat mycket tid i mitt inre rum där jag sansat räknat till tio för att sedan börja om… igen! Men nu har jag börjat få ordning på stick/virkningen. Jag är ännu inte klar. Ska virka den bredare över rumpan/ryggen och göra ärmarna längre + att jag ska blinga den med detaljer och kanta den med en annan blå färg.

 Från sidan

 Uppifrån

 Fralln Harry

Det som gör det så svårt är Harrys mått. Han är en väldigt stor liten hund...


Kommentarer
Postat av: Eva

Tycker att det är en väldigt fin tröja :)

2010-01-13 @ 13:43:49
URL: http://lillva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0