Stor vikt bekännelse

I höstas gick jag ner till den vikt jag hade innan jag blev gravid, 64 kilo. Där har jag nöjt hållit mig fram till, fikabrödets och godisätandets månad, december.

Jag brukar inte påverkas av tillfällig mat/godis utsvävningar och min vikt brukar vara den samma efter julhelgen som den var innan. Men inte detta år… jag har gått upp ca 4 kilo över jul.

Har knappt vågat väga mig men när jag väl gjorde det, i torsdags, visade vågen 67,8 kilo. Ångest! Efter att jag vågat väga mig och stirra mitt småätande i vitögat har jag gått ner ett kilo och väger nu 66,4.

Den stora boven i viktdramat är bröd! Mjuktbröd... fikabröd...
Vi fikade väldigt sällan förut men under december har det fikats i tid och otid.

För att gå ner har jag bytt ut mjuktbröd till knäckebröd och skarvat med morötter i stället för mackor när jag känt mig hungrig mellan måltider. Under helgen unnande jag mig en chokladkaka men valde då en med 70 % kakao. Var riktigt gott och jag kände inget behöv av att äta hela på en kväll så den räckte hela helgen.   

Ska ner till mina 64 kilo igen… eller 63 om jag fick svinga med ett trollspö.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0