Trotsat kylan

Idag bröt Signe och jag vårt utegångsförbud och trotsade kylan. Under den gångna veckan har vi knappt varit ute alls. Kylan har tvingat oss att vara inne för att inte göra Signes köldskada värre. Det har varit jobbigt för både mig och för Signe. Båda två var trötta och sura av tristessen. Idag stod vi inte ut längre! Jag bäddade ner Signe ordentligt i vagnen och med hjälp av två luvor, en mössa och filt över ansiktet höll jag Signe varm om kinderna.

Köldskadan är inte lika röd längre. Tror den börjar läka bort.

Första målet var Tomas där jag snabbt klippte klor på Bella. Klorna var så långa att de börjat skruva sig. Snälla Bella lät mig klippa dem trotts att hon tyckte det var läskigt.

Efter kloklipp gick vi hem till Janni och drack en kopp te.

Vi kom hem igen till lunch och Signe som somnat sov vidare i vagnen som stod i hallen. Jag hann laga och äta mat innan hon vaknade.

 
Mobilbild på Signe i vagn.


Tycker att hon är väldigt lik sin far på bilderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0