Underbara unge

Idag har jag varit pigg som en lärka, i alla fall i jämförelse med hur trött jag var igår. Jag firade min nyåterfunna livsglädje med att diska och städa badrummet. Efter morgonbestyr stuvade jag ner barnet i vagnen med målet fika hos Janni. Jag stannade till på vägen och köpte fikabröd till mig och Janni och puré och juice till Signe. I trapphuset krånglade jag som vanligt med för mycket saker, det var påse, väska, filtar och barn. Krasch sa det när påsen åkte i golvet och både purén och juicens glasbehållare sprack. Fikabrödet badade i barnmatsmisär och påsen läkte hela vägen upp till Janni. Signe fick ingen juice utan fick nöja sig med kex och välling.

Men mitt humör sviktade inte för det. Har varit på jättebra humör hela dagen. Signe, min underbara unge, gav mig en ordentlig kram på morgonen. Hon slog sina små armar om min hals och tryckte sitt lilla ansikte mot mitt och kramade allt vad hon hade. Efter en sådan start på dagen så kan man inte bli sur över bagateller som juice/puré badande fikabröd.

Även Mathias fick en kram av sin dotter när han kom hem från jobbet.  


Kommentarer
Postat av: Karin

Va mysigt med kram =)

2010-01-26 @ 17:01:17
URL: http://onelifetolive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0