"här!"

Igår var Signe och Mathias hemma hos Berit och matade katter. Under ett obevakat ögonblick fyndade Signe kattmat på golvet och visade Mathias ”va e de?” frågade hon. ”Det är kattmat till katterna" berättade Mathias. Signe gick genast iväg med pillret i handen, la sig på golvet i sovrummet, och kikade in under sängen (hon vet att katterna brukar ligga där) räckte fram kattmaten till katten och sa ”här” och kastade in maten till katten. Mitt underbara barn!


Mathias mobildbild på Signe som lånar lekstuga från Jonas stuga på femöre.

Om dagarna jobbar och pluggar jag under tiden underhåller Mathias barnet. De är i olika lekparker och på badstränder. Signe är alltid trött och glad när jag kommer hem.

I morse var jag mer än jättetrött! Gick upp halv sex med min pigga nattsabotör tätt i hälarna. Kändes inte jättekul att cykla iväg till jobbet. Väl där var två sjuka, jippi tänkte trött jag men tog mig på något sätt genom dagen.
Jag har gett insulin för första gången i dag och tagit blodsockerprov! Kändes cool att sticka men va sjukt nervös! 
Kunde gå hem lite tidigare och kom hem till en tom lägenhet. Mathias och Signe var på femöre. Jag sov. Vaknade upp och kände mig levande igen. På kvällen har Mathias överraskat med tacos, han tyckte synd om slutkörda jag.
I morgon är jag ledig. Inger och Fanny kommer hit över dagen och Mathias ska till Södertälje och flytta Karin och Tomas. Min enda lediga dag den här veckan... som tur är så är jag nästan klar med mitt skolarbete som ska in på fredag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0