Mot strömmen

Igår, i regnet, packade vi ner oss i båten Anna och puttrade ut till närmaste kobbe. Vi mötte flera båtar när vi var på vägen ut, alla andra var på väg in. Det småduggade på oss hela kvällen men inte så mycket att det störde speciellt mycket. Tog en lite promenad runt den lilla ön och lät barnet springa omkring lite. Regnade dock tillräkligt mycket för att förstöra planen om att grilla korv, fick koka korv i båten i stället. Mot kvällen sken kvällssol och Mathias och jag satt och lyssnade på radio och läste medan barnet sov i ruffen.

Signe har sovit uselt de senaste nätterna här hemma. Hon tycker att det är för varmt och bara ligger och snurrar och klagar samtidigt som hon sparkar på oss och nyps. Hon ligger i vår säng. Men i natt i båten sov Signe bra och det gjorde vi också. Lagom varmt och mysigt.

I förmiddags åkte vi hem igen i solsken. Även denna tur mötte vi många båtar, alla var på väg ut i det fina vädret men vi var på väg in.


Signe på förarsätet.


Mathias och Signe bäddar för natten.


Signe satt i mitt knä när jag körde på väg hem. Märkte först inte att hon somnat sittande i flytvästen.


Egobild på vägen hem, jag kör, barn och man sover i ruffen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0