Sjön, shopping och skola

Igår gav vi (Jag, Mathias, Signe, Janni, Fredrik och Ola) oss ut med båten i högst tvivelaktivt väder, molnigt med små regnstänk, men med filosofin det är alltid finare väder ute på öarna än i stan. Det var det! Efter att ha lagt till och småhuttrat en liten stund kom solen fram och alla utom jag och barnet badade. Blev riktigt varmt, till och med så att jag längtade efter att få slänga mig i sjön.

  
  

I onsdags var jag nere på stan. Först med Marre och lagom till att hon skulle dra sig tillbaka mötte jag upp med Janni och Erica. Riktigt bra dag. Köpte lite kläder och både jag och Erica kom ut från Clas Ohlson, efter stor beslutsångest, med varsin klocka. Janni har redan tre av dessa och jag skulle lätt vilja ha en i varige färg. LOVE!

Utöver att vara ute med båt och förlusta mig på stan har jag pluggat och pluggat och pluggat lite till. En inlämningsuppgift i ett ämne och en inlämningsuppgift och prov i en annan kurs. Jag har nu avslutat kursen Hemsjukvård och inväntar betygssättning av läraren.

Jag gillar att läsa på NTI. Passar mig mycket bra det enda som är störigt är att läraren är seg på att rätta prov och kommentera inlämningsuppgifter. Jag har bara fått tillbaka det som jag gjorde första veckan, så här fyra veckor och fyra uppgifter senare väntar jag fortfarande på att få tillbaka uppgifter och prov. Jag har alltså ingen aning om hur det har gått i kursen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

pluggar oxå via NTI, har gjort en inlämning och ett prov som jag ser fram emot att få tillbaka. tappade lite hoppet nu om att få tillbaka det snart. lite konstigt att dom är så sega på att rätta prov, menar det är ju precis som närvarouppgiftarna, man klickar ju bara i ett svar. synd att dom är så sega, man vill ju ha tillbaka det fort, fort, fort!

2010-07-10 @ 12:48:43
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Läser Människan socialt och kulturellt nu, tänkte bli undersköterska. Men började läsa Medicinsk Grundkurs innan jag blev gravid så visste hur det gick till, att delprovet är jätte enkla och slutprovet djävulska, haha. :)



Läser bara på 50% nu över sommaren men ska försöka öka takten sen i höst. Min hjärna funkar inte riktigt på sommaren och man har så mycket annat för sej så heltid kändes bara dumt att försöka sej på!



Vad läser du till? Långt kvar?

2010-07-11 @ 09:06:25
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Aa just det, det visste jag egentligen. :) Duktig du är som läser två kurser samtidigt på heltid, jag är så värdelös på att planera min tid så hinner aldrig med nåt. Hehe. Måste plugga körkort med. blir trött bara jag tänker på allt. :)



Vet inte riktigt hur långt jag har kvar. men en hel del. Lite har jag läst på gymnasiet och praktiken kan jag validera då jag jobbat i över 4 år. Ska boka samtal med studievägledaren efter sommaren tänkte jag.

Ja helt klart, går så mycket fortare att läsa kurser nu och är mycket enklare. Men iof är man mer motiverad nu, gymnasiet var så tråkigt och jag var allmänt trött på att plugga.

2010-07-11 @ 10:01:47
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du kan ju inte ha så långt kvar till uska så det gör du rätt i. :) Vi har ju inte körkort nån utav oss så känner mej helt galet låst just nu, har inte ens varit på stranden än i år. Synd att det ska vara så dyrt bara..

Ja så svårt är det ju inte, att plugga nu, man har en hel del gratis när man jobbar inom det. Trots att jag gick en helt annan linje på gymnasiet. :)



Har med funderat på sjuksköterska eller nåt annat inom vården, men som du säger så ligger det i framtiden!



Ja det känns skönt, har ingen större lust med praktik utan lön när jag har mitt jobb. Även om det vore intressant och rätt roligt att pröva på att jobba på lasarettet!



Ja det är duktigt av oss, även om du är lite bättre just nu. ;) Strongt av dej att plugga heltid, jobba och ta hand om barn! Jag är helt slut efter ta hand om barn, hemmet och plugga halvtid, hehe. Men börjar jobba nästa vecka så då åker jag upp en liten bit på duktighets-skalan. ;) Haha

2010-07-11 @ 11:27:57
URL: http://silverdraken.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jajo det gör det nog, men ingen buss so går ända fram till nån strand. Och å har vi ju hund och bara tanken på att få in oss, barnvagn med Love, hund och packning får mej att svettas floder.. Min pappa bor nära vatten men då ska man ta sej dit och nu har han en ny bil men innan fick vi inte ens plats alla. Men men, vi hinner nog till vattnet vi med, så småningom :P

2010-07-11 @ 12:30:28
URL: http://silverdraken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0