Snuskig bekännelse



(Tyvärr inte alls så spännande som rubriken antyder).
Jag hade först inte tänkt erkänna detta… men… jag är inte så bra på att hålla tyst så här kommer min bekännelse. Vi har snuskbaggar i skafferiet. Mathias refererar till dem som dyngbaggar, kanske lite överdrivet, de är mjölbaggar och de är äckliga nog. Blev inspirerad av en mjölbaggeinvasion på jobbet och började nervöst fundera över när jag själv städade skafferiet senast, det var väl inte så länge sedan? Även då jag minns det tydligt så var det, vid lite tankerannsakning, tre år sedan. Och ve och fasa där var de… eller i alla fall skalen av larverna någon vuxen bagge såg jag inte till… ryser!

Jag har städat och slängt nästan allt i skafferiet!

Förvandlar snabbt smitt snuskinlägg till ett inredningsinlägg med att tipsa om väldigt söta plåtburkar som jag hittade i min jakt på inbrottssäkra kärl att förvara mat i. (Upptäkte i min jakt på plåtburk att 99% av alla plåtburkar har motiv av kattungar eller hundvalpar, ännu en anledning att rysa.) Köpte två burkar och ska köpa fler för att kunna förvara maten under lite mer hygieniska former.

Som sagt… detta var inte något som jag hade tänkt erkänna!

 
https://www.lyxigaplatburkar.se/?gclid=CKqnzuuLh6MCFRcM3godfUfHdw 
Länk till jättesöta plåtburkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0