Tovor av stress

Den här veckan har jag varit jättestressad!

Jag har (som vanligt) haft en inlämningsuppgift och ett prov, utöver det skulle jag även titta på en film och besvara frågor om den (en film vars utlovad länk inte gick att hitta) plus att jag läst på inför insulindelegering. Jag har jobbat tre dagar och här hemma får jag ransonera min pluggtid till Signes sovstunder eller försöka skriva lite undertiden Signe står och drar i mig och gråter. Mathias är hemma och gör sitt bästa för att leka med henne men hon vill att jag ska ta henne bara för att hon ser att jag är upptagen.

Ja, jag har varit lite smått stressad och varit trälig på grund av det.

Lyckades skaffa mig dåligt samvete över att jag är så trälig och stressad, stackars barn… I onsdags var det värst, då kändes allt omöjligt. Till torsdagen lovade jag mig själv att umgås med barnet när jag kom hem och att jag ska sluta vara trälig och lugna ner mig. 

Tänk vad lite positivt tänkande kan göra!

På torsdagen klarade jag ett 20 min långt korsförhör av sjuksköterska och kom därifrån med insulindelegering, när jag kom hem från jobbet hittade jag ett mail från min lärare där det stod att jag kunde hoppa över uppgiften där jag skulle titta på film på grund av att länken fattades. Allt löste sig och idag har jag skickat in inlämningsuppgiften, gjort provet och två närvarouppgifter.

Tappar hår som en stressad katt! Stresshantering finns det vist något som heter, djupandas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0