Affärer, inte välgörenhet?

Min karriär på Tradera har lärt mig att jag inte är en säljare. Andreas kom med en anmärkning till mig för några år sedan ”det är affärer och inte välgörenhet vi sysslar med” och den meningen går på repeat i mitt huvud. Han är säljare ut i fingertopparna, det är inte jag och det är snarast välgörenhet jag sysslar med.

Det jag tjänat mest på är 5 bokmärken som gick för den förvånansvärt stora summan av 360 kr. Det fick mig på väldigt bra humör och jag kände mig lyckligt nyrik, som om jag satt på en hemlig skatt. Nu så visade det sig att resten av skatten, mina gamla bokmärken, ligger väl begravde i min fars källare. Ska utföra utgrävningar så snart min far anser att det är varmt nog. Det måste tydligen bli vår för att få gå ner i källaren. Eller… något sådant… Väl undangömde är de i alla fall.

Andra av mina aktioner har slutat med att kosta mig pengar. Inga stora pengar men det är väldigt irriterande att upptäcka att jag satt ut en för liten summa på frakten som naturligtvis betalas av köparen. Köparen som vunnit en aktion på det enorma beloppet av 1 kr. Ja… jag kommer ju inte bli rik på detta, det är säkert!

Men plötsligt så händer det, så som det gjorde med bokmärkena, och snart kanske jag får känna mig lyckligt små rik igen. Så snart det händer ska jag gå ner på stan och investera pengarna i en tekanna som jag har span på. Skit snygg och skit dyr. Ett måste som jag bara ska ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0